Trebuie… mai bine Aleg

two-roads-diverge

”Aleg” sau ”Trebuie”? Două verbe care par destul de inofensive, dar cu o putere interioară extraordinară. Cel puțin unul dintre ele. Până recent nu mi-am pus întrebarea care este diferența dintre cele două, cu toate că am auzit că este mai sănătos să folosim verbul ”a alege”. O să vă spun în continuare și de ce cred eu că într-adevăr ”a alege” este mai sănătos și îți dă acea putere interioară.

Am fost crescuți că trebuie să mergem la o școală bună, trebuie să mergem la o facultate bună, trebuie să învățăm ca să luăm note mari, apoi eventual trebuie să mai facem și un master și bineînțeles că trebuie să ne angajăm deoarece trebuie să avem din ce trăi, din ce să ne plătim facturile, etc. Cu prima și ultima parte din acea frază sunt de acord, dar cu partea începând de la facultate până la angajare am o altă părere. Înainte să continui, aș dori să vă spun că nu sunt împotriva facultății sau a angajării, ci doar am și alte opțiuni. Întrebarea mea este următoarea: de ce să nu înlocuim în acea frază verbul ”trebuie să” cu ”aleg să”?

Consider că ”trebuie să” ne trece deja pe mod automat. Facem lucrurile pentru că așa vedem în jur și pentru că așa am fost educați. În schimb, ”aleg să” ne pune deja într-o altă postură. Iar acea putere interioară pe care ne-o oferă se numește încrederea în sine și implicit stima de sine. Din moment ce aleg să fac ceva, capacitatea de a-l face îmi crește încrederea în mine. Se poate foarte bine spune că aleg să mă duc la servici pentru că vreau să am din ce trăi. Așa deja ai descoperit ”de ce”-ul pentru a merge la servici și deodată stima de sine a crescut. Dacă doar trebuie să te duci la servici, o faci automat așa cum o face marea majoritate a oamenilor.

Cum ar fi ca data viitoare când folosești cuvântul ”trebuie”, să îl înlocuiești cu ”aleg”? Ce postură vei avea, ce gânduri vei avea? Îți garantez că unele foarte sănătoase. Am început să folosesc de fiecare dată ”a alege”, chiar dacă lucrurile respective cumva trebuie făcute. Dar crede-mă, că la nivel de gând, are o putere incredibilă.

Până data viitoare, dă-ți voie să vezi!

Leave a Reply

