Focus pe plusuri sau pe minusuri

Focus

Astăzi am avut o discuție foarte mișto pe dezvoltare personală cu o prietenă, în care am vorbit că oamenii în general se focusează mai mult pe minusurile lor decât pe plusurile lor. S-ar putea ca acesta să fie un articol mai scurt, aș vrea să punctez cât mai scurt și la obiect credința mea despre acest lucru.

Am observat și eu că în general noi ne centrăm atenția mai mult asupra a ceea ce știm mai puțin să facem, decât asupra a ceea ce știm să facem. Persoana pe care am observat-o că făcea cel mai des asta eram chiar eu. Întotdeauna mă focusam mai mult asupra a ceea ce nu îmi ieșea așa de bine. De ce? Pentru că este normal, deoarece vrem să ne îmbunătățim și să creștem zilnic. Sunt de acord cu asta. Dar cum ar fi să îmbunătățim ceea ce știm să facem?

Din punctul meu de vedere, este mult mai benefic pentru noi să ne dezvoltăm abilitățile la care suntem buni. Să devenim maeștri ale acelor abilități. Nu consider că trebuie să le știm pe toate la același nivel; consider că este important să știm ceva din fiecare, dar la 2-3 abilități să fim maeștri. Am practicat tenisul 10 ani de zile. Iar în toți acești 10 ani mi-am dezvoltat mult mai mult lovitura de dreaptă decât celelalte. De ce? Pentru că atunci când eram la același nivel cu toate loviturile, cea de dreaptă o simțeam mult mai bine decât pe restul. Așa că mi-am dezvoltat-o pe aceasta până a ajuns la nivelul de măiestrie.

Cum ar fi dacă de acum în colo ne-am dezvolta până la maxim plusurile și ne-am concentra mai puțin pe minusuri? Nu zic să renunțăm de tot la minusuri, pentru că ne ajută să creștem. Dar să nu facem ceva prioritar din ele. Și mai este de preferat ca acele abilități cumva să ne vină și natural. Visul meu este să dezvolt cât mai mulți tineri în România, iar pentru asta îmi voi duce la nivelul de măiestrie 2-3 abilități. Tu câte abilități îți dorești să îți dezvolți la maxim?

Până data viitoare, dă-ți voie să vezi!

Leave a Reply

