“Nu cred că am timp sau bani” – veșnica scuză

How-to-avoid-making-excuses-1020x510

Un articol pe care voiam să îl scriu de ceva vreme, doar că nu îmi era foarte clar ceea ce am de zis. Este posibil să fiu puțin dur la acest articol, sau poate puțin realist. S-ar putea ca multe persoane să nu fie de acord cu ce voi scrie în continuare, tocmai de aceea în primul articol am zis că aici îmi exprim opinia mea și sunt de acord ca tu să crezi sau nu ceea ce vei citi.

Întâlnesc aproape zilnic oameni noi care atunci când află ceva nou spun ”nu cred că am timp” sau ”nu prea am bani”. Eu personal cred că asta nu există. Sunt doar niște obiecții, de obicei vin la pachet, care maschează frici. Frica de a risca, frica de a ieși din zona de confort, frica de a încerca ceva nou, frica de eșec (probabil aceasta domină cel mai mult). Pe scurt, neîncrederea în sine. Înainte să trec mai departe și să le iau pe fiecare în parte, vreau să precizez un lucru. Am întâlnit și persoane care îmi spun foarte clar domeniul lor de dezvoltare, că se axează pe acel ceva și știu despre ei foarte bine acest lucru. Atunci sunt de acord să aud ”nu am timp”. Tocmai de aceea titlul articolului este ”nu cred că am timp”.

Să le luăm pe rând. Nu există ”nu cred că am timp”. De fapt este vorba de priorități. Cu toții avem 24 de ore, unii le folosim eficient, alții nu. Poate ai alte priorități în momentul acesta sau poate nu îți dai seama că este prioritar deoarece nu știi ce este prioritar pentru tine. Dacă nu ar mai exista una dintre acele frici, ai avea timp. Apoi vine cealaltă obiecție, și anume ”nu prea am bani”. Nici asta nu există, în spatele ei se află altceva. Dacă îți dorești ceva cu adevărat, vei găsi soluții întotdeauna. Atunci când ne este frică, mintea noastră este înțețoșată. Dar când eliminăm frica, mintea noastră devine limpede și ne poate oferi câteva soluții foarte creative, chiar dacă este vorba de a face rost de bani.

Cum ar fi ca data viitoare când te gândești că nu prea ai bani sau timp, să te gândești ”dacă aș avea timpul necesar și banii necesari, aș începe această activitate nouă”? Dacă doar ai simțit că într-adevăr dorești să faci acea activitate, vei găsi timp și vei face rost și de bani dacă este cazul. S-ar putea să nu fie vina ta dacă acum nu ai timpul sau banii necesari, dar cu siguranță peste 6 luni va fi vina ta dacă nu ii vei avea.

Până data viitoare, dă-ți voie să vezi!

Leave a Reply

