Eu nu mă gândesc. Eu sunt.

6356921057311946261220011642_Who Am I

Săptămâna trecută am fost la un atelier al Universității Alternative despre stilul personal de leadership. Tot atelierul s-a bazat pe întrebarea ”cine ești tu”. Câteva zile mai târziu am prins la televizor ultimele minute ale unui dialog între o reporteriță și Oana Pellea. Dialogul, care din punctul meu de vedere a răspuns perfect la întrebarea atelierului, a sunat așa:

”- Oana Pellea: Frumușel… La ce te gândești?

– Reporteriță: La mama ta.

– Oana Pellea: Eu nu mă gândesc. Eu sunt.”

Sună puțin ciudat să răspunzi ”eu sunt”, nu-i așa? Mulți dintre noi când răspundem la întrebarea ”cine ești tu”, începem să ne descriem. ”Numele meu este Adrian Teodorescu, am 23 de ani, absolvent al Universității Politehnica București, FILS calculatoare cu predare în limba franceza, membru al departamentului de HR în ASAFF, student în anul 2 la Universitatea Alternativă și antreprenor. Ca hobby-uri am tenisul și chitara; fac tenis de la vârsta de 12 ani și chitară de la 21 ani.” Cam așa arată o descriere pe care eu o folosesc și foarte mulți dintre noi o folosim atunci când ne prezentăm cuiva sau răspundem la acea întrebare.

Nu zic să nu mai folosim această metodă. Ea ne ajută pentru a avea un punct de plecare într-o discuție sau a descoperi lucruri comune între oameni. Ce vreau să zic în schimb este să nu ne limităm doar la cum ne descriem. Să spunem că fiecare dintre noi este o pizza. Iar feliile ei sunt acele descrieri pe care noi ni le facem: student, angajat, voluntar, antreprenor, etc. Poate că la unele felii încă nu am ajuns, dar cu siguranță o vom face atunci când va fi necesar. Doar pentru că nu am ajuns la ele, nu înseamnă că ele nu fac parte din pizza. Așa că de ce să te limitezi doar la anumite felii, când tu de fapt ești toată pizza? Fiecare dintre noi are toate resursele pe care acest Univers ni le poate oferi, fie că ne dăm seama, fie că nu.

Cum ar fi dacă ai conștientiza că ai în tine toate resursele de care ai nevoie? Trebuie doar să le ceri, iar Universul ți le va da. Ce crezi că se va întâmpla dacă nu te vei limita doar la feliile de pizza pe care le cunoști? O pizza nu are doar 2-3 felii, ea are toate feliile. Ea este tot. Tu cine ești?

Până data viitoare, dă-ți voie să vezi!

Leave a Reply

