Top 5 întrebări

top_5_books

Fiind o persoană care consideră că misiunea mea pe această lume este să ajut oamenii să ”vadă”, pun destul de multe întrebări. Acestea pot fi de orice fel, dar sunt câteva care eu consider că sunt destul de puternice. Stăteam și mă gândeam care ar fi acelea, așa că mai jos este o listă cu ele, detaliate fiecare în parte. Ordinea este aleatoare, le consider pe toate la fel de importante.

1. Cum ar fi dacă?

Aceasta o consider una dintre cele mai puternice întrebări orientată spre soluții. Nu oferă neapărat soluția, dar oferă un punct de plecare către găsirea soluției. Totodată, îți poate schimba perspectiva asupra unei situații, îți poate da curaj, te poate motiva foarte mult sau poți găsi în tine anumite resurse de care nu erai conștient. Dar probabil cel mai important lucru este că îi poți ajuta pe ceilalți să găsească răspunsuri la care ei nu s-ar fi gândit.

2. Dacă aceasta ar fi ultima lună din viața ta și ar trebui să lași ceva pe această lume, ce ai face?

Această întrebare am auzit-o la un eveniment de dezvoltare personală, financiară și de business. Mi s-a părut destul de puternică, așa că am scris-o la mine pe Facebook. Am rămas surprins plăcut când am primit răspunsuri la ea, inclusiv al unei prietene care a scris la ea pe Facebook răspunsul ei. Găsește-ți răspunsul la această întrebare, puneți-o în fiecare dimineață când te trezești și sunt șanse mari ca o simplă întrebare să te umple de energie pentru toată ziua. Totodată, dacă te afli într-un moment demotivant, această întrebare ar putea fi pentru tine o resursă de a te motiva din nou.

3. La ce ești dispus să renunți ca să ai succes?

Nu este ușor să răspunzi la o astfel de întrebare. Este o întrebare la care toți își pot răspunde, dar puțini aleg să o facă. Iar asta face diferența dintre eșec și succes. Fie că este vorba despre proiectul la care lucrezi sau despre afacerea ta, va veni vremea în care ajungi în punctul de a renunța sau de a continua. Alegerea este a ta, dar dacă răspunzi la această întrebare, îți vei conștientiza acel sistem propriu de reziliență care te va ajuta să continui.

4. Care este visul tău?

Chiar așa, care este? Fiecare dintre noi are un vis, unii l-au descoperit, alții încă nu. Visul unui om este dorința aceea puternică de a realiza ceva în viață. Este dorința care îl face să se dea jos din pat și să treacă la acțiune. Bineînțeles că visul este ceva pe termen lung, așa că este foarte important ca ceea ce facem în momentul de față să se afle pe drumul de a ne atinge visul. Dacă nu suntem pe drumul acela, Universul va face în așa fel încât să fim. Trebuie doar să știm care ne este visul, să ne dorim cu adevărat asta și să avem răbdare.

5. Ce lucru ți-a plăcut azi cel mai mult?

Îmi amintesc că această întrebare am primit-o de la o prietenă dragă mie, Angelica. Era vreo 11 seara, tocmai ajunsesem acasă, i-am dat un mesaj legat de un eveniment, iar în răspunsul ei se afla și acea întrebare. Mi-a plăcut foarte mult, deoarece m-a trimis într-un moment de reflecție la ceea ce am făcut în ziua respectivă. Te poate ajuta mult întrebarea, te face să vezi lucrurile pentru care ai fost recunoscător in acea zi. Noi tindem să ne amintim mai mult lucrurile neplăcute, e genetic. Dar văzând totuși că ni se întâmplă și lucruri frumoase, e plăcut să te culci cu un astfel de sentiment. Dacă ai avut și o zi proastă, această întrebare îți poate readuce zâmbetul pe buze. Să credem că avem zile proaste este doar o proiecție a minții, sigur putem extrage ceva frumos din fiecare experiență. Trebuie doar să privim situația din mai multe unghiuri.

Până data viitoare, dă-ți voie să vezi!

2 thoughts on “Top 5 întrebări

Leave a Reply

