Vulnerabilitatea… o invulnerabilitate perfectă?

lead_courageobevulnerable

Un subiect simplu la prima vedere, dar cu rădăcini destul de profunde. Probabil te întrebi cum anume vulnerabilitatea te face de fapt invulnerabil? Pentru asta, dă-mi voie să îți zic o mică povestioară.

În această seară am vorbit la un eveniment în fața a 30 de oameni. Nimic special până acum, deoarece mai făcusem acest lucru. Dar în seara asta a fost ceva special, aveam niște emoții foarte mari. Chiar dacă îmi repetasem ideile pe care le aveam de zis, tot am avut emoții enorme. Stăteam și mă întrebam cum de nu am avut emoții atât de mari când am ținut o prezentare în fața a peste 200 de oameni, și am acum când prezint ceva ce știam foarte bine, în fața a doar 30 de oameni, mulți dintre ei fiind chiar prieteni? Mi-am dat seama că de fapt ceea ce simțeam nu făcea parte din categoria frica de a vorbi în public sau ce voi spune pentru că nu m-am pregătit. Nu. Emoțiile pe care le trăiam erau constructive, asta deoarece erau în sală două persoane pe care le respect enorm și voiam neapărat să iasă bine. Așa că am ieșit în față să îmi țin prezentarea și să dau cea mai bună versiune a mea. Nu cred că au trecut 5 minute, iar eu zic în fața tuturor: “Eu am foarte mari emoții în seara aceasta”.

Acesta a fost momentul în care am devenit vulnerabil în fața publicului. Simțeam cum toată lumea în jurul meu se prăbușește, dar în același timp cum nimic nu mă mai poate afecta. În acel moment i-am lăsat să mă vadă așa cum sunt, în starea mea naturală. Mi-am dat jos toate măștile pe care le aveam, nu mai aveam nimic de ascuns. Și atunci cum anume să fiu invulnerabil în fața oamenilor? Este foarte simplu. Dacă nu mai aveam nimic de ascuns, ei ce ar fi putut să rănească la mine?

Oamenii apreciază mult mai mult autenticitatea și naturalețea decât măștile pe care ni le punem singuri. Ele formează un sistem de apărare, dar nu unul sănătos. Nu zic să scapi de ele, ci conștientizează-le, iar când observi că acționezi din pricina măștii și nu din pricina ta, spune-ți în gând: “Îți mulțumesc că exiști, te observ, aleg să acționez cum consider”. Este foarte importantă conștientizarea, deoarece ne dă posibilitatea să alegem. Iar când alegem să fim noi naturali, vulnerabilitatea pe care o vedeam că ne transforma într-o persoană extrem de slabă, devine cea mai puternică armă a noastră. Devine o invulnerabilitate perfectă.

Până data viitoare, dă-ți voie să vezi!

Leave a Reply

